Gama de instrumente, virtuale sau reale, este imensa si numarul lor creste de la saptamana la saptamana. Programele, efectele, plug-in-urile vin mereu cu lucruri noi, posibilitati noi, pe care de multe ori nici nu le banuim! De multe ori nici nu avem nevoie de ele… Ideea este ca orchestratorul si compozitorul poate alege dintr-o varietate imensa de posibilitati, un turn Babel, diferite si variate. Uneori e greu sa stii de unde sa o apuci avand atatea posibilitati!
Uneori pierd timpul “jucandu-ma†cu un nou efect, si uit ce doream sa fac. Din acest motiv sfatuiesc toti compozitorii sa-si cunoasca foarte bine instrumentele, pentru a stii cum sa obtii rezultatul dorit intr-un timp cat mai scurt! Am pierdut ore intregi sa caut instrumente in clapele mele, si au trecut luni de zile pana m-am obisnuit cu bancile de sunet si efectele celor 2 keyboard-uri pe care le am la studio. Poate te mira, dar nu ai nevoie de zeci de scule pentru a fi bun, pentru a avea un sound bun! Mai important este sa-ti cunosti sculele pe care lucrezi, sa stii exact cum sa obtii sunetul dorit, sau efectul cautat, in cel mai scurt timp!
Dupa ani de lucrat cu Virus KC si KORG Triton am ajuns la concluzia ca doar cateva dintre instrumentele predefinite imi sunt folositoare, si sincer sa fiu, pe ele le folosesc mai mereu! Si nu cred ca sunt singurul, toti compozitorii cu care am discutat mi-au dezvaluit ca au sunete preferate, efecte preferate, structuri preferate, care definesc un stil de sound.
Sfatul meu este sa ajungi sa stapanesti si cu ochii inchisi instrumentele pe care le ai inainte sa cumperi ceva nou!
“Dragostea din tei†(O-Zone), piesa produsa la MOF Records si care a vandut peste 11 milioane de unitati in lumea intreaga, a fost realizata cu un keyboard, cateva sample-uri si o chitara. Simplu si la obiect!
“Dragostea din tei” – O-Zone
[tags]Hi-Q, Music, Romania, e-Ok[/tags]
Comments are closed.